ردیابی گوشی گم شده

گم شدن یا سرقت گوشی موبایل یک تجربه ناخوشایند و نگران‌کننده است. در این مقاله، به شما ترفندها و روش‌هایی را معرفی می‌کنیم تا در صورت بروز این رخداد، بتوانید اطلاعات خود را از روی آن حذف کنید یا گوشی گم شده ردیابی کنید و از سوءاستفاده احتمالی از اطلاعات شخصی جلوگیری کنید.

۱. تغییر رمز عبور:

اگر گوشی سرقت شده است و قسمت های حساس مثل تلگرام و.. بدون رمز و.. است اولین اقدامی که باید انجام دهید، تغییر رمز عبور – گذاشتن رمز یا logout کردن نرم افزارهای حساس گوشی است. این کار می‌تواند از دسترسی سرقت‌کننده به اطلاعات شما جلوگیری کند.
در صورتی که رمز عبور را فراموش کرده‌اید، معمولاً می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره تلفن جایگزینی که در زمان تنظیم گوشی وارد کرده‌اید، رمز عبور را بازیابی کنید. روش دقیق برای بازیابی رمز عبور به تنظیمات و نوع سیستم عامل گوشی شما بستگی دارد. (یادتان نرود که سیم کارت خود را به سرعت بسوزانید و بازگشتی آن را تحویل بگیرید)

۲. کنترل از راه دور دستگاه :

این قابلیت برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند در دسترس است، اما باید قبلاً خدمات ردیابی گوشی را فعال کرده باشید. برای استفاده از این قابلیت، وارد پنل کنترل ردیابی خود شوید. اگر از اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید از سرویس Find My Device یا Android Device Manager استفاده کنید. در صورت استفاده از iOS، از سرویس Find My iPhone استفاده کنید. پس از ورود به پنل کنترل ردیابی، گزینه پاکسازی دستگاه را انتخاب کنید و دستورالعمل‌های راهنمایی شده را دنبال کنید.

۳. تماس با ارائه دهنده سرویس تلفن همراه:

بلافاصله پس از سرقت گوشی، با ارائه دهنده سرویس تلفن همراه خود تماس بگیرید و اعلام کنید که گوشی شما سرقت شده است. آنها می‌توانند سیم کارت شما را غیرفعال کنند تا هویت شما را از دسترس سرقت‌کننده محافظت کنند.

۴. تغییر رمز عبور حساب‌های آنلاین:

اگر شما هر گونه حساب آنلاین (مثل ایمیل)داشته‌اید که به گوشی خود متصل بود، بلافاصله رمز عبور حساب‌های آنلاین خود را تغییر دهید. این اقدام می‌تواند از دسترسی سرقت‌کننده به حساب‌های شما جلوگیری کند.

۵. اطلاع رسانی به مخاطبین:

اگر از قبل شماره‌ها و مخاطبین را در گوشی خود ذخیره کرده بودید، به آنها اطلاع دهید که گوشی شما سرقت شده است. این کار می‌تواند از تلاش‌های سرقت‌کننده برای تماس با آشنایان شما جلوگیری کند.

نتیجه‌گیری:
به طور خلاصه، در صورت سرقت گوشی هوشمند، مهم است تا اقدامات لازم را برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود انجام دهید. این شامل تغییر رمز عبور، پاکسازی دستگاه از راه دور، اعلام به ارائه دهنده سرویس تلفن همراه و تغییر رمز عبور حساب‌های آنلاین مرتبط با گوشی است. همچنین، به مخاطبین خود اطلاع دهید تا از تلاش‌های سرقت‌کننده برای سوءاستفاده از شماره تماس شما جلوگیری کنید. با انجام این ترفندها، می‌توانید از اطلاعات شخصی خود در معرض سرقت محافظت کنید.

برچسب ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،